Από την 1/1/2019 είναι υποχρεωτική η ανάμειξη βιοαιθανόλης ή βιοαιθέρων στις βενζίνες – Ποια προβλήματα συναντά το μέτρο
Υποχρεωτική γίνεται από το 2019 η ανάμειξη της βενζίνης με βιοκαύσιμα, δηλαδή με αυτούσια βιοαιθανόλη ή με βιοαιθέρες που παράγονται από αλκοόλες βιολογικής προέλευσης.
Η υποχρέωση αυτή είναι στο πλαίσιο του υποχρεωτικού στόχου για ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές κατά 10% το 2020 και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ακόμα ίσως να μην έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία για την εφαρμογή του μέτρου.
Παρότι οι εταιρείες πετρελαιοειδών έχουν επενδύσει κεφάλαια για να αρχίσουν την ανάμειξη, εντούτοις φαίνεται να υπάρχει έλλειψη ενός κανονιστικού πλαισίου.
Χρειάζεται δηλαδή ένα πλαίσιο από Υπηρεσίες όπως η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και ΕΦΚ αλλά και η Γενική Διεύθυνση Γενικού Χημείου του Κράτους, βάσει του οποίου θα καθορίζεται η διαχείριση της βιοαιθανόλης και των βιοαιθέρων.
Παραμένει δε σε εκκρεμότητα το αν ο υπολογισμός της συμμετοχής των βιοκαυσίμων στις βενζίνες θα γίνεται σε ετήσια βάση ή θα είναι σταθερό ποσοστό ανά παρτίδα παραγόμενης βενζίνης.
Ο νόμος προβλέπει συμμετοχή της αυτούσιας βιοαιθανόλης και της αλκοόλης βιολογικής προέλευσης επί του τελικού μείγματος βενζίνης κατά 1% το 2019 και κατά 3,3% το 2020.
Στη συνέχεια, το ποσοστό μπορεί να αυξάνεται με υπουργική απόφαση. Η ανάμειξη θα γίνεται στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων ή των εταιρειών εμπορίας.
Ήδη, ισχύει υποχρεωτική ανάμειξη βιοντίζελ στο πετρέλαιο.
Η χρήση της βιοαιθανόλης που παράγεται από σιτηρά ή ζαχαροκάλαμο είναι διαδεδομένη στις ΗΠΑ αλλά και την Βραζιλία λόγω του χαμηλού κόστους παραγωγής.
Στην Ε.Ε. η χρήση της είναι υποχρεωτική προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.