Ο κυβερνητικός συνασπισμός στη Γερμανία πήρε τη μεγάλη απόφαση για τα ντιζελοκίνητα – Τι θα ισχύσει
«Καυτή πατάτα» είναι στη Γερμανία το θέμα των αυτοκινήτων που κινούνται με ντίζελ. Η συζήτηση για την τύχη τους έχει ανάψει εδώ και πολύ καιρό, ενώ απαγορεύεται η κίνησή τους στο κέντρο ορισμένων πόλεων της Γερμανίας, καθώς «κατηγορούνται» ότι κάνουν υπέρβαση ορίων ρύπων.
Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα ακανθώδες σε μια χώρα όπου στην αυτοκινητοβιομηχανία εργάζονται περίπου 800.000 άνθρωποι και φυσικά αποτελεί σημείο τριβής για την ήδη εύθραυστη κυβέρνηση της καγκελαρίου Μέρκελ.
Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα είναι πολύ δημοφιλή στη Γερμανία, όμως τον τελευταίο καιρό αυξάνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον τα καυσαέρια που εκπέμπουν.
Οι ανησυχίες έχουν ενταθεί μετά το 2015 και τις αποκαλύψεις για παραποίηση του λογισμικού των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων για να εμφανίζεται ότι εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια απ’ ό,τι στην πραγματικότητα.
Οι οδηγοί αντιδρούν ιδιαίτερα στην απαγόρευση κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα και το ίδιο προφανώς ισχύει και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θέλουν να δουν επιτυχημένα μοντέλα τους να «παροπλίζονται».
Και μόνο η προοπτική να διευρυνθούν αυτοί ο περιορισμοί έχει μειώσει τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Το μερίδιό τους στην αγορά μειώθηκε από 48% το 2015 σε 39% το 2017.
Τελικά, ο κυβερνητικός συνασπισμός, μετά από πολλή συζήτηση, πήρε αποφάσεις για αλλαγές στα εξαρτήματα των παλιών οχημάτων ντίζελ και την παροχή οικονομικών κινήτρων για την αντικατάστασή τους
Όπως φαίνεται, οι αλλαγές θα αφορούν στην αναβάθμιση του software των πετρελαιοκίνητων επιβατικών και σε μηχανολογικές προσθήκες στα μικρά επαγγελματικά οχήματα και στα δημόσια οχήματα και τα λεωφορεία.
Σίγουρα αυτό που θέλει να αποφύγει η κυβέρνηση της Άνγκελα Μέρκελ είναι η πλήρης απαγόρευση, καθώς κάτι τέτοιο θα έπληττε τη βαριά βιομηχανία της χώρας.