Τι είναι το WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) και τι αλλαγές φέρνει στις μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων
Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 όλα άλλαξαν στις εκπομπές ρύπων και οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να συμμορφωθούν με τα νέα δεδομένα που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο όρος WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) ακούγεται μάλλον περίπλοκος. Ουσιαστικά είναι ένα νέο πρότυπο προσδιορισμού εκπομπών ρύπων.
Το νέο αυτό σύστημα αντικαθιστά το προηγούμενο (NEDC - New European Driving Cycle) που ισχύει από την αρχή της δεκαετίας του ’90 και πλέον θεωρείται ξεπερασμένο. Πρακτικά, θεωρείται ότι ο νέος τρόπος υπολογισμού κατανάλωσης και εκπομπών είναι πιο αντιπροσωπευτικός και αντικατοπτρίζει καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες στο δρόμο και όχι στην εργαστηριακή απεικόνιση. Οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα και στα ρεαλιστικά δεδομένα των μετακινήσεων στην Ευρώπη. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι οι ανακοινώσιμοι ρύποι μπορεί να είναι από 5 έως και 30% πιο αυξημένοι, σε σχέση με τα μέχρι τώρα ισχύοντα. Αυτό που άλλαξε στον υπολογισμό, σε σχέση με το NEDC, είναι ότι η μέση ταχύτητα κίνησης αυξήθηκε στα 47 χλμ./ώρα από τα 33 χλμ./ώρα που ίσχυαν έως τώρα. Επίσης, μειώθηκε στο 13% από το 25% ο χρόνος στο ρελαντί. Ακόμη, προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν, πιο αντιπροσωπευτική η «συμπεριφορά» του αυτοκινήτου στην πόλη, υπολογίστηκαν πολύ μεγαλύτερες αυξομειώσεις στην ταχύτητα. Το WLTP λαμβάνει επίσης υπόψη και τις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού και κατηγορίες βάρους ενός οχήματος .Σημειώνεται ότι μέχρι το 2021 το WLTP θα πρέπει να έχει αντικαταστήσει πλήρως το πρότυπο NEDC.