Τρικύλινδρος ή τετρακύλινδρος κινητήρας; Διαφορές και πλεονεκτήματα.

Τρικύλινδρος ή τετρακύλινδρος κινητήρας; Διαφορές και πλεονεκτήματα.

Σας φαίνεται πολύ τεχνική η συζήτηση για τους κυλίνδρους του αυτοκινήτου; Είναι ένα άγνωστο πεδίο; Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε τα τετρακύλινδρα αυτοκίνητα. Τα τελευταία χρόνια όμως κάνουν «θραύση» αυτά με τρεις κυλίνδρους. Ποιες είναι οι διαφορές όμως; Καταρχάς τα περισσότερα δομικά μέρη, όπως και τα εξαρτήματα αυτών, είναι ίδια.

Η διαφορά, αν και όχι τόσο εύκολη στην εξήγηση, είναι η εξής: Στα τετρακύλινδρα η φάση παραγωγής έργου γίνεται με κάθε περιστροφή του άξονα κατά 90 μοίρες, ενώ σε εκείνα με τρεις κυλίνδρους, ανά 120 μοίρες! Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα τρικύλινδρα, τα οποία κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, έχουν υψηλή απόδοση και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. Η απουσία ενός κυλίνδρου συμβάλλει στο να είναι οι θερμικές απώλειες χαμηλότερες και οι τριβές μικρότερες. Ένα επίσης πρακτικό πλεονέκτημα είναι ότι ο όγκος του κινητήρα είναι κατά τι μικρότερος. Αυτό έχει θετικό αποτέλεσμα και στη συντήρηση: Υπάρχουν λιγότερα έμβολα, λιγότερα μπουζί, λιγότερες βαλβίδες και οι ανάγκες για λάδια και ψυκτικό υγρό είναι μικρότερες.

Από την άλλη, οι… υπέρμαχοι των τετρακύλινδρων λένε ότι οι τέσσερις κύλινδροι βοηθούν στην ομοιόμορφη εξισορρόπηση ροπών και δυνάμεων. Οι κραδασμοί είναι λιγότεροι, οι θόρυβοι επίσης και η παραγωγή μηχανικού έργου μεγαλύτερη. Αυτό, σύμφωνα με τους γνώστες, είναι αντιληπτό, κυρίως στις χαμηλές στροφές. Το καλύτερο, αν βρίσκεστε σε δίλημμα τι να επιλέξετε είναι να μιλήσετε με το μηχανικό σας για να διαλέξετε ανάλογα με τα ζητούμενά σας.