Start/ Stop σύστημα: Επηρεάζει τελικά τη «ζωή» της μπαταρίας;

Start/ Stop σύστημα: Επηρεάζει τελικά τη «ζωή» της μπαταρίας;

Η οικολογική συνείδηση σταδιακά επέβαλε πολλές αλλαγές και στο χώρο του αυτοκινήτου. Μια από τις καινοτομίες που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια είναι το σύστημα start stop. Αυτό κάνει τον κινητήρα να σβήνει προσωρινά στα φανάρια και στο μποτιλιάρισμα που ακινητοποιούμαστε. Το αυτοκίνητο σβήνει όταν σηκώσουμε το πόδι από τον συμπλέκτη και ξαναπαίρνει μπροστά αυτόματα, μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη. Σε αρκετές περιπτώσεις είναι μέρος της τιμής του οχήματος, ενώ σε άλλες ο κατασκευαστής το κοστολογεί επιπλέον. Και αυτό γιατί το σύστημα είναι διαφορετικό και χρειάζεται και άλλου τύπου μπαταρία. Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι γίνεται μείωση της κατανάλωσης του αυτοκίνητου από 1 έως 10%. Δηλαδή η μέγιστη οικονομία επιτυγχάνεται όταν οδηγούμε σε μποτιλιαρισμένους δρόμους πόλης, με πολλά φανάρια και συνεχή σταμάτα – ξεκίνα.
Πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων τέτοιου τύπου προβληματίζονται τόσο για τη ζωή της μπαταρίας, όσο και για τις αντοχές του κινητήρα. Αρκετοί υποστηρίζουν με την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα στα συστήματα start-stop, η μπαταρία επιφορτίζεται με πρόσθετο έργο. Επίσης, ότι φθείρεται το δυναμό. Μάλιστα υπολογίζεται ότι αν σε ένα κλασικό αυτοκίνητο, ο κύκλος σβησίματος – επανέναρξης του κινητήρα φτάνει τους 50.000 κύκλους, με το σύστημα αυτό μπορεί να φτάσει ακόμα και τους 500.000 κατά τη διάρκεια ζωής του κινητήρα. Ίσως το πιο απλό και ενδεικνυόμενο θα ήταν να το χρησιμοποιεί κάποιος όταν κινείται στη  πόλη και να το απενεργοποιεί όταν κινείται περιαστικά ή εκτός πόλης.