Σωστή θέση και συμπεριφορά συνοδηγού σε μοτοσυκλέτα

Σωστή θέση και συμπεριφορά συνοδηγού σε μοτοσυκλέτα

Ο καλός συνεπιβάτης στα δύσκολα φαίνεται…

Ο ρόλος του συνεπιβάτη της μηχανής είναι κομβικός, καθώς η θέση του, η στάση του σώματός του ακόμα και οι αντιδράσεις του, είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια του ίδιου και του οδηγού και την πορεία της μηχανής.

Ειδικά στις στροφές, οι αντιδράσεις και η στάση σώματος του συνεπιβάτη επηρεάζουν τη σταθερότητα της μηχανής. 

Είναι βασικό να μην κάνει ο συνεπιβάτης σπασμωδικές κινήσεις που θα τρομάξουν και θα αγχώσουν τον οδηγό.

Οι κινήσεις του συνεπιβάτη πρέπει να έχουν «αρμονία» με την πορεία της μηχανής και το σώμα του οδηγού. Για να επιτευχθεί η ισορροπία, θα πρέπει να ακολουθείται η κλίση του σώματος του οδηγού. Αν γείρει αντίθετα ο συνεπιβάτης, υπάρχει η πιθανότητα απώλειας της ευστάθειας. 

Ειδικά σε μικρότερες μηχανές και σε «παπάκια», ο συνοδηγός μπορεί να γίνει υπεύθυνος για την απώλεια του ελέγχου. Είτε είναι μεγαλύτερη ή μηχανή, είτε μικρότερη, είναι καλό να μην υπάρχουν μεγάλες αποστάσεις μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού. Έμπειροι οδηγοί υποστηρίζουν ότι είναι σημαντικό ο συνεπιβάτης να μην είναι «άκαμπτος» λόγω φόβου αλλά και να μην φωνάζει ή αντιδρά υπερβολικά για οτιδήποτε, αποπροσανατολίζοντας τον οδηγό.

Μια παράμετρος, για την οποία υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις είναι και το πώς ο συνεπιβάτης ανεβαίνει στη μηχανή.

Το σωστό, λένε οι ειδικοί, είναι να ανεβαίνει ο συνεπιβάτης περνώντας το πόδι του πάνω από τη σέλα. Αν όμως η μοτοσυκλέτα είναι ψηλή, τότε πατά στο μαρσπιέ και αφού σηκωθεί, περνά πάνω από τη σέλα. Αρκεί φυσικά να προειδοποιήσει τον οδηγό για να μην βρεθούν και οι δυο στο έδαφος!