Πώς «στρώνουμε» το καινούριο αυτοκίνητο
Όσοι είναι μεγαλύτερης ηλικίας θα θυμούνται ότι καινούριο αυτοκίνητο στην οικογένεια σήμαινε βόλτες για «ροντάρισμα» του κινητήρα. Η τεχνολογία όμως εξελίσσεται και, μαζί με αυτή, τα δεδομένα για το «στρώσιμο» ενός καινούριου οχήματος. Το ερώτημα είναι αν χρειάζεται να κάνει κανείς τη διαδικασία που γινόταν παλιότερα. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να στρώνουμε το αυτοκίνητο με συνοπτικές και πιο στοχευμένες διαδικασίες. Τα πρώτα χιλιόμετρα έχουν σε κάθε περίπτωση σημασία. Όμως πλέον οι κατασκευαστές συνιστούν προσεκτική, μετρημένη και συγκρατημένη οδήγηση για τα πρώτα 1000 χιλιόμετρα και όχι για τα… άπειρα που συνηθιζόταν παλιότερα. Όπως συμβουλεύουν οι περισσότεροι κατασκευαστές, έχουν σημασία η σωστή διαχείριση των ταχυτήτων, τα φρεναρίσματα και η αποφυγή του απότομου «σταμάτα – ξεκίνα». Αυτό που έχει αλλάξει σε όσα γνωρίζαμε… παραδοσιακά για το στρώσιμο, είναι η πρώτη αλλαγή λαδιών, καθώς τα λιπαντικά πλέον είναι ανώτερης ποιότητας. Για την παράμετρο αυτή πρέπει να ακολουθηθούν με… ευλάβεια οι οδηγίες του κατασκευαστή.
Οι γενικές οδηγίες είναι για να κάνετε μια… καλή αρχή με το αυτοκίνητό σας είναι:
- «Όχι« στα απότομα ξεκινήματα και στη νευρική οδήγηση με γρήγορη εναλλαγή ταχυτήτων
- Τήρηση των οδηγιών του κατασκευαστή για την πρώτη αλλαγή λιπαντικού
- Στα πετρελαιοκίνητα, κρατήστε τη μηχανή κάτω από τις 2.500 στροφές
- Στα βενζινοκίνητα μείνετε μέχρι 3.000 στροφές για τα πρώτα 500-600χλμ και μετά αυξήστε μέχρι στις 4.000 στροφές
- Να είστε «ευγενικοί» με το καινούριο αυτοκίνητο και η οδήγηση να είναι ήπια μέχρι να μάθετε και πώς συμπεριφέρεται.