Παρά την κρίση, η αγορά αυτοκινήτου το 2018 «άνθισε» στην Ελλάδα – Πώς εξηγείται το φαινόμενο
Η αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα αρχίζει και βλέπει φως στην άκρη του τούνελ, μετά από χρόνια ύφεσης.
Το 2018 σκόρπισε χαμόγελα αισιοδοξίας σε εμπόρους και πωλητές.
Φέτος οι καταναλωτές επέστρεψαν και στα… κλασικά βενζινοκίνητα μοντέλα, ενώ θραύση έκανε η αγορά των supermini μοντέλων.
Εντυπωσιακή ήταν η άνοδος που έγινε τον Αύγουστο που μας πέρασε.
Η αιφνίδια άνοδος των πωλήσεων εξηγήθηκε από παράγοντες της αγοράς ως συνέπεια της θεσμοθέτησης του νέου συστήματος μέτρησης κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Τα τέλη ταξινόμησης επιβαρύνθηκαν σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων και αρκετοί έσπευσαν να κάνουν την αγορά τους, προλαβαίνοντας την εξέλιξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα οχήματα που ταξινομήθηκαν μέσα στο 2018 ξεπέρασαν τα 100.000 και το ίδιο αναμένεται να γίνει και το 2019. Τη χρονιά που μόλις πέρασε, οι λιανικές πωλήσεις ξεπέρασαν τις εταιρικές, οι οποίες πάντως στήριξαν την αγορά του αυτοκινήτου τα χρόνια της κρίσης. Επίσης, το 2018 καταγράφηκε επιστροφή των καταναλωτών στα κλασικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Εντός του έτους που πέρασε, δύο στις τρεις ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. αφορούσαν βενζινοκίνητα μοντέλα και τα ντίζελ το ένα τρίτο. Το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων μάλιστα θα ήταν ακόμη μικρότερο, αν δεν τα επέλεγαν οι μεγάλες επιχειρήσεις για τους εταιρικούς στόλους τους λόγω μειωμένου κόστους χρήσης και συντήρησης.