«Ουραγός» η Ελλάδα στα ηλεκτρικά οχήματα – Ποιες χώρες κάνουν… πρωταθλητισμό!
«Δειλά δειλά» μπαίνει η Ελλάδα στην ηλεκτροκίνηση και γι’ αυτό σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπολείπεται αρκετά στο θέμα.
Το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Κομισιόν για τη χώρα μας, κυκλοφορούσαν περίπου 300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι σταθμοί φόρτισης δεν ξεπερνούσαν σε όλη την Επικράτεια τους 80.
Την υστέρηση είχε ήδη επισημάνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων αναφέροντας ότι χρειάζονται κίνητρα για να μπορέσει η χώρα μας να κάνει βήματα προόδου σε αυτόν τον τομέα: «Η Ελλάδα συνεχίζει δυστυχώς να βρίσκεται σε δυσμενή θέση όσον αφορά την αγορά της ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι όμως μόνον η κρίση που ευθύνεται για τη μη πρόοδο της αγοράς. Είναι η πλήρης απουσία οικονομικών κινήτρων, οι πολύπλοκες διαδικασίες μεταξύ δήμων και των αρμόδιων φορέων για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, η εξαίρεση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τα κοινοτικά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, αλλά και η μη προώθηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπηρεσίας από την τοπική αυτοδιοίκηση».
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κοντινή μας Ισπανία, τα αυτοκίνητα με εκπομπή CO2 έως 50γρ/χλμ. επιδοτούνται από 3.000 έως 6.500 ευρώ, ενώ στην Πορτογαλία τα ηλεκτροκίνητα κατέχουν περίπου το 5,1% της αγοράς αυτοκινήτου.
Η Αυστρία, η Ιρλανδία, η Γερμανία και η Ολλανδία δίνουν τα περισσότερα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκίνητων, όπως επιδοτήσεις και φορολογικά οφέλη.
Η Ολλανδία δε, διαθέτει τα περισσότερα διαθέσιμα δημόσια σημεία φόρτισης (83.196)