Οι τεχνολογίες φωτισμού των αυτοκινήτων και οι διαφορές τους.

Οι τεχνολογίες φωτισμού των αυτοκινήτων και οι διαφορές τους.

Led ή κλασικά; Laser μήπως; Τα φώτα του αυτοκινήτου δεν χρησιμεύουν μόνο για το αυτονόητο, το φωτισμό δηλαδή, αλλά δίνουν και «ύφος» στο αυτοκίνητό μας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν και πειραματίζονται και παρουσιάζουν νέες προτάσεις.

Οι βασικές κατηγορίες φωτισμού είναι οι εξής:  

Λαμπτήρες αλογόνου – Οι… κλασικοί: Η απλούστερη τεχνολογία φωτισμού είναι ο λαμπτήρας αλογόνου που αντικατάστησε τον αντίστοιχο πυρακτώσεως. Έχει μεγάλο χρόνο ζωής αλλά το παραγόμενο φως φαίνεται πιο «κίτρινο» σε σχέση με τις καινούριες τεχνολογίες.

Xenon: Οι λυχνίες περιέχουν το ευγενές αέριο Xenon. Παράγεται αρχικά πολύ υψηλή τάση, η οποία στη συνέχεια «πέφτει» στα 85 V. Έχουν μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και μεγάλη διάρκεια ζωής. Το κόστος εγκατάστασής τους όμως, είναι υψηλό.

LED: Μια τεχνολογία που διαρκώς εξελίσσεται είναι τα LED. o φωτισμός στην περίπτωση αυτή παράγεται από την κίνηση ηλεκτρονίων σε έναν ημιαγωγό. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου, όπως δηλαδή και οι παραδοσιακές λάμπες πυρακτώσεως. Υπάρχουν πάντως και αυτοί που υποστηρίζουν ότι αναπτύσσεται αρκετά υψηλή θερμοκρασία κατά τη λειτουργία τους και απαιτείται  βελτιστοποίηση.

LASER: Το επόμενο βήμα στις τεχνολογίες φωτισμού έρχεται. Τα φώτα LASER αρχίζουν σταδιακά να χρησιμοποιούνται. Έχουν το «ψυχρό» λευκό φως της ημέρας και η απόδοσή τους είναι εντυπωσιακή. Ήδη ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να χρησιμοποιούν LASER στην παραγωγή. Πάντως αν και θεωρείται ότι θα είναι η «επόμενη μέρα» στο φωτισμό, εντούτοις ακόμα το κόστος είναι πολύ υψηλό!