Ο νέος τρόπος μέτρησης ρύπων επηρέασε τις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων – Τι άλλαξε

Ο νέος τρόπος μέτρησης ρύπων επηρέασε τις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων – Τι άλλαξε

«Φρένο» στις πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων έβαλαν  - προσωρινά - μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Η αιτία βρίσκεται στο νέο τρόπο υπολογισμού των ρύπων που είναι αυστηρότερος και δεν συνάδει με ορισμένα ευρωπαϊκά standards. Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός αυτών αυξάνει την ισχύ των υβριδικών μονάδων και αν γίνεται οδήγηση χωρίς άσκοπες επιταχύνσεις, τότε μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου. Είναι δε κοινώς αποδεκτό ότι τα υβριδικά συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών των ρύπων. Ωστόσο, ο νέος τρόπος υπολογισμού της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών των ρύπων (WLTP) έφερε τα πάνω  - κάτω γι’ αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων και για τους κατασκευαστές τους! Η βασικότερη αλλαγή είναι ότι η  μέτρηση της κατανάλωσης και των ρύπων γίνεται σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας και όχι σε πίστες ή σε συνθήκες εργαστηρίου.

Έτσι, το WLTP καθορίζει σημαντικά υψηλότερες τιμές για την κατανάλωση και τους ρύπους στα υβριδικά αυτοκίνητα, σε σχέση με αυτές που όριζε το παλαιό σύστημα NEDC.

Οι νέες τιμές εκπομπής καυσαερίων λοιπόν, δημιούργησαν νέα δεδομένα και αυτό γιατί  λόγω του νέου τρόπου μέτρησης, η πλειονότητα των υβριδικών αυτοκινήτων δεν ταξινομείται πλέον με εκπομπές CO2 κάτω των 50 γραμ./χλμ.

Όμως, αυτό το όριο είναι ο παράγοντας που έπαιζε ρόλο για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής πώλησης των υβριδικών αυτοκινήτων σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, καθώς γι' αυτά τα αυτοκίνητα, που «έπιαναν» τις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2, σε πολλές χώρες της Ευρώπης υπάρχουν ειδικά κίνητρα φορολογικά και οικονομικά!