Εναλλακτικές μορφές καυσίμων στα αυτοκίνητα. (Υβριδικά, ηλεκτρικά, αέριο κλπ.)

Εναλλακτικές μορφές καυσίμων στα αυτοκίνητα. (Υβριδικά, ηλεκτρικά, αέριο κλπ.)

Τα στερεότυπα στα καύσιμα της αυτοκίνησης αλλάζουν με ταχείς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, τόσο για περιβαλλοντικούς λόγους, όσο και για λόγους οικονομίας. Άλλωστε η οικονομική κρίση δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο αλλά παγκόσμιο. Ειδικά στην Ελλάδα βέβαια λόγω του Ειδικού Φόρου ο οποίος επιβλήθηκε από την 1η Ιανουαρίου 2017 σε βενζίνη και πετρέλαιο, φαίνεται πως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για οικονομικότερες λύσεις στην αυτοκίνηση.

Το καύσιμο που αρχίζει να κερδίζει πλέον τους καταναλωτές λόγω χαμηλότερου κόστους από τη βενζίνη και το πετρέλαιο είναι το υγραέριο. Κύρια συστατικά του είναι το  προπάνιο και το βουτάνιο και υγροποιείται με πίεση οκτώ bar. Περιβαλλοντικά είναι προφανώς καλύτερο, αφού εκπέμπει 15% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Στην τσέπη συμφέρει, καθώς έχει περίπου τη μισή τιμή από τη βενζίνη. Βέβαια, ενεργειακά αποδίδει κατά τι λιγότερο, οπότε για ίση με τη βενζίνη απόδοση του κινητήρα απαιτείται λίγο αυξημένη κατανάλωση.  Τώρα που το δίκτυο ανεφοδιασμού μεγαλώνει και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία πολλαπλασιάζονται, είναι μια λύση στην οποία καταφεύγουν πολλοί οδηγοί που διανύουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα.  Το φυσικό αέριο αποτελεί μια εξίσου προσιτή και ενεργειακά ισοδύναμη λύση. Το δε δίκτυο ανεφοδιασμού του επίσης επεκτείνεται Μια ακόμα λύση νέας γενιάς είναι τα λεγόμενα υβριδικά αυτοκίνητα. Έχουν ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες. Τα μοντέλα αυτά πετυχαίνουν καλύτερα αποτελέσματα σε κατανάλωση, απόδοση και ρύπους μέσα στις πόλεις και λιγότερο καλά εκτός αυτών. Βέβαια, τα νέα μοντέλα που τώρα είναι ακόμα σε εργαστηριακή μορφή, θα μπορούν να φορτίζονται εξωτερικά και να πετυχαίνουν μεγαλύτερη αυτονομία του ηλεκτροκινητήρα. Κάπου εδώ να πούμε ότι υπάρχουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία ναι μεν θεωρούνται το μέλλον στην αυτοκίνηση, πρακτικά όμως αυτή τη στιγμή υστερούν λόγω των χαμηλών δυνατοτήτων των μπαταριών. Σε επόμενα στάδια, το πρόβλημα αυτό θα λυθεί με την τοποθέτηση και βενζινοκινητήρα. Προς το παρόν πάντως η κατηγορία αυτή παραμένει απλησίαστη οικονομικά και σε πιο πρώιμο στάδιο.